Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


donderdag 17 november 2011

Nieuw

- Hoi pap, ik heb niks bijzonders hoor, maar ik wou alleen even weten of jij ook twitteratuur schrijft?
- Of ik wát schrijf?
- Twitteratuur.
- Vast wel. Maar vertel me eerst maar even wat dat is.
- Wéét je dat niet? Je moet wel een beetje bijblijven hoor. Twitteratuur is op twee na het mooiste nieuwe woord van 2011.
- Wie zegt dat? Maar nou weet ik nog niks.
- Twitteratuur is een samentrekking van Twitter en literatuur. Dus literatuur op Twitter.
- Literatuur in 140 tekens dus.
- Oh, dus je weet in ieder geval wel wat Twitter is. Had ik niet gedacht.
- Dacht ik wel. Je denkt gewoon te weinig. En wat mag dan wel het mooiste woord van 2011 zijn?
- Wildbreien.
- Dat lijkt me wel iets voor jou. Dat zal dan wel wildplassen zijn, terwijl je zit te breien. Heb je nog meer van die mooie woorden?
- Infobesitas….
- Dat moet iets te maken hebben met Turkse voorlichting.
- Het is besitas, dus zonder k erin. En als je wilt weten, wat die woorden allemaal betekenen, dan moet je hier maar even kijken.
- Waar?
- Hier.
- Oh daar.
- Zeg pap, heb ik dat nou goed begrepen? Twitter jij wel eens?
- Ik twitter wel eens, ja.
- Goh… En wat twitter je dan?
- In ieder geval geen twitteratuur.  Met die 140 tekens, die je hebt? Daar zou ik helemaal twitteratureluurs van worden.
- Maar wat dan wèl?
- Kijk zelf maar even. Dan hoor ik het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten