Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


woensdag 10 augustus 2011

Koelvloeistof


"Zeg Greet, voel jij iets voor resomeren?"
"Waar ligt dat Harm? Ik dacht, dat we naar Portugal zouden gaan".
"Gaan we ook. Maar resomeren is iets voor daarna, althans: dat hoop ik".
"Hè, waarom kan je nou nooit eens meteen zeggen wat je bedoelt".
"Ik vraag toch heel gewoon of jij iets voelt voor resomeren?"
"Maar wat is dat dan, resoneren? Kan je dat eten?"
"Nee Greet, dat kan je niet eten. Liever niet. En het is resoméren, met een drie-poot".
"Resomeren dan. Maar nou weet ik nóg niks".
"Als je dood bent, kan je je straks laten resomeren. Dan los je op in een vloeistof".
"Hè jakkes Harm, moet je daar nou uitgerekend onder het eten over beginnen?".
"Wanneer moet ik er dan over beginnen? Straks zit je weer voor de buis en komt er de hele avond niks meer van".
"Heeft het dan zo'n haast?"
"We zijn mensen van de dag, Greet".
"Je gaat vandaag heus nog niet dood.... trouwens, we zouden ons toch laten cremeren? Jij hebt tenminste altijd gezegd, dat je het liefst in rook opging. En dan doe ik mee. Samen uit, samen thuis".
"Je weet, dat ik eigenlijk het liefst een zeemansgraf heb".
"Ja Harm, dat weet ik nou zo langzamerhand wel. Daar hebben we het al vaak genoeg over gehad. Maar omdat ik dan niet weet, waar ik de bloemen voor je neer moet leggen, heb je voor crematie gekozen. Maar niet matadoren, zei je er toen nog bij".
"Con amore".
"Ja, dat krijg je ervan, als je altijd van die moeilijke woorden gebruikt. Dan weet ik het op een gegeven moment niet meer. Maar in ieder geval heb je toen naar me geluisterd en dat gebeurt ook niet elke dag. Maar wat wil je nou precies met dat remoseren?"
"Resomeren .... het schijnt een erg milieu-vriendelijke oplossing te zijn".
"Waarvoor?"
"Voor het verwijderen van lij.... van stoffelijke overschotten natuurlijk. Waar hebben we het anders over?"
"OK, en dan ben je in zo'n vloeistof opgelost... en dan? Hup, het riool in zeker? Tussen de troep van anderen. Hè gatver Harm, heb je niks leukers om over te praten? Hier begin ik niet aan, hoor".
"Misschien kan je die vloeistof zelf kopen, bij de apotheek of een doe-het-zelf-zaak Lijkt me veel goedkoper".
"Hou er nou maar over op Harm. Laten we eerst maar eens naar Portugal gaan en daarna zien we wel weer verder".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten