Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


maandag 15 augustus 2011

Oplossing gezocht

- Hoi pap, met je enige echte dochter. Hoe is het?
- Goed goed. Alweer terug uit Zalk?
- Al een maand. En het was Balk, weet je nog wel?
- Je dacht natuurlijk: zal'k of zal'k niet naar Zalk. En toen werd het Balk.
- Ja zoiets. Maar wat schrijf je allemal voor enge dingen over detoneren, nee renoveren, nee ook niet, hoe heet dat nou ook al weer?
- Je bedoelt waarschijnlijk resomeren.
- Ja, dat zal het wel geweest zijn. Ik heb het meteen in het woordenboek opgezocht, maar het stond er niet in. Of heb je dat soms zelf verzonnen?
- Nee hoor, zulke rare dingen verzin ik niet. Maar het bestaat in Nederland nog niet en volgens Lodewijk is het maar te hopen, dat het hier ook nooit wordt toegestaan.
- Wie is Lodewijk?
- Lodewijk van Alladin... Ik dacht dat je die wel kende. Begrafenis-ondernemer in ruste. Ik sprak hem er toevallig vandaag nog over. Als dat resomeren in Nederland wordt toegestaan, is voor de echte begrafenisondernemer de lol eraf.
- Welke lol? Zo'n grappig beroep is dat toch niet?
- Nou, dan moet je Lodewijk er maar eens over horen.
- Ik lees het wel op je blog.
- Ongetwijfeld. Misschien morgen al. Hoe is het trouwens met de Wasknijper? Kom je daar nog wel eens?
- Jazeker, maar we zullen waarschijnlijk een andere naam moeten bedenken, want iemand is erachter gekomen, dat het een anagram is. En al die lokale notabelen en prominenten maken zich nu ernstig zorgen om hun reputatie.
- Jij niet dan?
- Ach pap, moet ik me als jouw dochter nog om mijn reputatie bekommeren?
- Dat is zo. En wat ik nog zeggen wou: laat je later niet oplossen. Het lost niks op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten