Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


donderdag 23 juni 2011

Een klerenzooitje

Al is het nog zo koud, de Naturisten Federatie Nederland draag ik altijd een warm hart toe. Ik kan mijn teleurstelling dan ook nauwelijks onder woorden brengen, toen ik hedenmorgen las, dat het voor komende zondag geplande naaktfestival wegens gebrek aan belangstelling geen doorgang zal vinden.

Uitgerekend in het jaar, dat men precies een halve eeuw deze weinig om het lijf hebbende bezigheid in georganiseerd verband beoefent. En dat, terwijl het aantal leden groeit en men er alles aan doet om het lid-maatschap zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Jammer, want nu gaan dus ook de workshops vlotbouwen, waterkatapultschieten en salsadansen, die op het programma stonden, niet door. En uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat er daarnaast ook nog wedstrijden zaklopen, paalklimmen, touwtrekken en evenwichtsbalk zouden worden gehouden. Evenementen, die bij de visuele media altijd veel aftrek vonden, maar nu dus ook helaas niet doorgaan. De Federatie-directeur heeft te kennen gegeven, dat hij zich door menig lid in zijn hemd voelt gezet, wat natuurlijk het ergste is, wat een zichzelf respecterend nudist kan overkomen. Je zou dus kunnen zeggen, dat de nudisten er een klerenzooitje van hebben gemaakt. Ook de naakte waarheid kan soms hard zijn.

Meteen mijn dochter maar even gebeld om te horen, of zij misschien ook tot de gedupeerden behoort. Want welke moderne vader weet nog, wat zijn kinderen doen?

- Met je vader. Nog steeds op vakantie in Zalk?
- Balk.... B A L L U K.
- Dat is toch een Duitse voetballer?
- Nee pap dat is Ballak.  Je hebt de klok weer eens horen luiden....
- Over klepels gesproken... goed dat je er over begint... ben jij toevallig lid van de Naturisten Federatie?
- Wat is dat nou voor een rare vraag? Waarom zou ik daarvan lid zijn? Je weet zelf als geen ander dat ik me niet graag bloot geef.
- Zal die vriend van je wel leuk vinden...
- Waar bel je nou eigenlijk voor?
- Om te zeggen, dat dat nudistenfestival niet door gaat.
- Dat heb ik gelezen, ja. Maar wat heb ik daarmee te maken?
- Niks kennelijk. Des te beter. Prettige vakantie nog met die Ballak en hou het in de hand, hè?

Zo. Een goed gesprek kan op z'n tijd nooit kwaad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten