Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


maandag 13 juni 2011

Finale

Een dunne heer en dikke schommel,
Beiden afkomstig uit Zaltbommel,
Lagen te vrijen op de Drentse hei,
Toen zij geprikt werd door een bij,
En hij vervolgens door een hommel.

Dat krijg je ervan. Hoewel ik geen insectoloog ben (eerder nog een insecticide), meen ik toch vrij zeker te weten, dat die diertjes zich door geuren laten leiden. Ook op de Drentse hei en als ze op dat moment niet welkom zijn.

"Heel vaak raak ik stevig in de stress
Als ik weer een weekend laptopless
In De Baak te Noordwijk confereer",
Zo sprak een zakenvrouw uit Zoetermeer.

Slaat helemaal nergens op, maar een mens moet wat.... Op een regenachtige Tweede Pinksterdag.

Het Concertgebouworkest uit Amsterdam,
Wist met Chailly niet wat het overkwam,
Toen het in Ludwig's fameuze Pastorale,
Zowaar gekomen was tot de Finale.

Van muziek heb ik (ook al) geen verstand, maar ik weet wel, dat de Amsterdammers die finale hebben verloren. Ondanks al die buitenlandse contractspelers. Men verloor van het Gewanthaus-orkest uit Leipzig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten