Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


woensdag 29 juni 2011

Niet Storen

De NS is volgens mij het spoor volledig bijster. En als vervoerder wel zo ongeveer uitgerangeerd. Kort geleden liet de NS mij bij de nadering van een paar onweersbuien uiterst klantvriendelijk weten, dat als ik zeker wilde zijn van mijn treinverbinding, ik het best maar even op hun website kon kijken of er geen kink in de kabel was gekomen. Maar de site bleek onbereikbaar, overbelast of gewoon weg. Kortom: de hele NS spoorloos.

In de herfst hoef je sowieso al niet per trein te reizen, want dan liggen er bladeren op de rails en komt een trein, die in Amsterdam had moeten stoppen, pas in Halfweg tot stilstand. En dat is dus nog maar halverwege.
In de winter dreigen er nog meer gevaren: ijzel, sneeuw, vorst en andere met het jaargetijde verbonden weersomstandigheden leggen dan meestal het totale treinverkeer lam. Mij is een geval bekend, dat twee vrouwen (die van elkaar houen) noodgedwongen met een auto naar een begrafenis moesten, vlak naast een station. En dan mag je hopen, dat de potten geen panne krijgen. Bij mij kan de NS in ieder geval geen pot meer breken. De pot op met de NS. Potverdorie.

Wie trouwens in de zomer per trein wil reizen, komt ook niet ver. Als het te warm is, zetten de rails onopvangbaar uit, zodat de spoorstaven verbuigen en het voor de machinist uiterst moeilijk wordt om het rechte spoor te houden. En als het warm is geweest, veroorzaken onweersbuien bomen op de spoorbaan,  en na blikseminslag allerlei storingen, waardoor het treinverkeer niet meer in goede banen kan worden geleid en de NS zelfs moet overwegen om overwegen af te sluiten. Met andere woorden: NS - Niet Storen.


Is het u trouwens wel eens opgevallen, dat steeds meer groente en fruit gaat smaken naar de insecticiden, waarmee het is bespoten? Zelfs honing heeft tegenwoordig een bijsmaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten