Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


vrijdag 1 april 2011

Smullen

Dat was weer even smullen vanmorgen met de Breukhoventjes. Altijd leuk en leerzaam om de lotgevallen van een "happy family" op de voet te volgen. Eventjes een dissonantje, een rimpeltje in de vijver, omdat stiefdochterlief wat al te gretig met een paar vriendjes-niet-PVV-stemmers in pa's brandkast heeft gegraaid, maar dat is morgen weer vergeten.
Wat 2,5 miljoen is in de safe van Breukhoven, is 100 Euro in mijn sigarendoosje. Dus voor de zekerheid toch mijn dochter maar even gebeld om haar op het hart te drukken, dat ze niet al te veel lering moet trekken uit de Breukhoven-story en mijn doosje in ieder geval met rust moet laten. Ik kom tenslotte ook niet aan haar doosje.


Ik ga trouwens vandaag de deur niet uit, want overal liggen 1 april-grappen op de loer. En ik ben een veel te gewillig slachtoffer. Oh, u vindt, dat ik een ander die lol best mag gunnen... Nou, ik lijd al genoeg. Al was het alleen maar, omdat ik over mijn spaarcenten méér belasting betaal dan er rente over krijg. Daar gáát de inhoud van m'n sigarendoosje.


Als Ajax zijn mythologische oorsprong ook maar enige eer wil aandoen, moet het toch gemakkelijk opgewassen zijn tegen Johan Cruijff. Maar het heeft er alle schijn van, dat het complete Ajax in deze eigentijdse Troyaanse oorlog ofwel volledig in de pan wordt gehakt of op de vlucht slaat. Zelfs de spelers hebben een goed heenkomen gezocht naar hun tien landen van herkomst. Alleen de trainer is er nog, als een koning zonder koninkrijk.
Veni, vidi, vici...  Het wordt stil in de ArenA. Zelfs Cruijff hep toch ze voordeel.


Nog van plan om te gaan twitteren? En nog geen naam bedacht? Misschien is Home tweet home dan iets. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten