Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


zaterdag 26 maart 2011

Rook

Wie niet buiten roken kan, kan buiten roken. En dat zie je dan ook regelmatig gebeuren, bijvoorbeeld bij restaurants, waar de rokers zich tussen de gangen van het diner en de tafeltjes van het restaurant naar buiten wurmen om een rookoffer te brengen. Heel gezond dus, want zij komen tenminste nog eens in de buitenlucht. Al zou ik daar gauw tabak van krijgen.
Toevallig overigens vanavond wel rookworst gegeten. Maar rookworst zonder r is ook worst. Slaat eigenlijk nergens op, maar dat hoeft ook niet altijd.


Zouden Magere en Albert Heijn,
Soms broeders van elkander zijn,
Bezield door slechts die ene vraag:
Hoe krijg ik mijn klanten klein?


De vraag kwam vanmiddag spontaan bij me op, toen ik een beetje vergelijkend warenonderzoek liep te doen, terwijl ik boodschappen deed. Daar heeft u geen boodschap aan, maar ik moest het toch even kwijt.


Laatst op een bruiloft nog eens de vraag gesteld:
Wie schreef "De dans van de reiger",
Prins Claus of Willem de Zwijger?
Geen goed antwoord gekregen. Prins Hugo Carlos kwam er nog het dichtst bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten