Deze weblog beoogt niet meer (en ook niet minder) dan een proeftuintje te zijn, waarin wordt geëxperimenteerd en gejongleerd met taal, zowel in proza als in poëzie. Neemt u de inhoud niet altijd even serieus: Wahrheit und Dichtung kunnen mijlenver uiteen liggen, maar soms ook verrassend dicht bij elkaar.

En schroomt u vooral niet om te reageren: rebekking@gmail.com


zaterdag 5 maart 2011

Post

Nu iedereen de feestneus heeft opgezet en zich in het carnavalsgewoel heeft gestort, heb ik dit weekend mooi de gelegenheid om wat post te beantwoorden. Nogal wat lezers willen méér weten over die "Wasknijper". Sommigen vermoeden, dat achter deze onschuldige naam wellicht een criminele organisatie schuil gaat, terwijl anderen er de naam van een cursus of workshop voor minder begaafde huisvrouwen in zien. Hoewel ik mijn dochter beloofd heb, over de "Wasknijper" geen verdere mededelingen te doen, moet mij hier toch even van het hart, dat Gerda van een onberispelijke kom-af is en geen enkele reden heeft om haar heil of vertier bij een criminele organisatie te zoeken.
Eén van de lezers had al wel begrepen, dat hij van mij geen nadere mededelingen over die club hoefde te verwachten, maar vond, dat ik er dan ook niet over had moeten beginnen. Dus mijn dochter vanmorgen maar even gebeld, om te horen of ik wellicht een tipje van de sluier mocht oplichten.
- Geen sprake van. Je licht al genoeg op. Er is ook een wethouder lid.  Stel je voor, dat die op jouw weblog leest... Ik moet er niet aan denken.
- Nú zijn er mensen, die denken, dat het om een criminele organisatie gaat.
- Laat maar rustig denken... Soms is het wel eens prettig als de mensen geloven wat je allemaal schrijft. En sinds wanneer ga jij naar "Slok-op"?
- Wat is daar mis mee?
- Oh niks. Maar sinds dat café van eigenaar is veranderd, heeft het niet zo'n goede reputatie meer. Thuishonk van nogal wat van die Truus-achtige figuren, zal ik maar zeggen.
- Je bent aardig op de hoogte....
- Maar dat stukje "vrouw" vond ik wel aardig, als je tenminste meent, wat je schreef. Want bij jou weet je het maar nooit. En als je nog eens in die kroeg komt, doe dan de groeten aan Kees.
- Waar ken je díe nou weer van? Toch niet van de "Wasknijper"?
- Nee hoor, daar mag hij helemaal niet komen. Nog een tip: maak de links naar andere sites eens wat duidelijker. Ze zijn nauwelijks te zien. Andere kleur of gewoon: Klik hier.
- De vrouw zij geloofd en geprezen....
- Wat zei je? 
- Dat ik weer even verder ga met het beantwoorden van de post.
- Wordt er dan zoveel op je stukjes gereageerd?
- Ik mag niet klagen.
- Wat gek. Op mijn weblog reageert nooit iemand, op een man uit Brazilië na, maar daar heb ik niet zo veel aan.
- Verschil moet er zijn. Misschien moet je je weblog wat aantrekkelijker maken..... Met wat leuke verhaaltjes bijvoorbeeld....
-------
De vrouw zij geloofd en geprezen. Lastig hoor, die Nederlandse taal. Want geloofd is zowel het voltooid deelwoord van loven als van geloven.  En welk van de twee wordt hier nu bedoeld? Er is tenslotte een wereld van verschil tussen loven en geloven. Ach, u mag dat ook zelf bepalen. Doorhalen dus, wat niet van toepassing wordt geacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten